Nina Digi Creative

blog3
NInadigicreative

NInadigicreative

5 důvodů proč točit na Instagramu videa REELS

Co je REELS už asi víte, tak jenom v rychlosti… Instagram Reels je forma videí, které můžou mít až 60 sekund. Videa nyní bourají sociální sítě. Instagram je “odkoukal” u TikToku a jednoduše zařadil do své platformy. Jsou to videa, která jsou trendová, takže kopírování a napodobování je žádoucí a podporované. Jsou zábavné, rychlé, svěží a zároveň toho nabízí mnohem více než jen písničky a tancující teenagery.

Hravý obsah táhne. Proč?

Lidé se chtějí na sítích bavit, odpočinout si a oddechnout si po práci. Žádné náročné aktivity po nich nechtějme.  Je spousty typů Reels videí, které jsou nyní trendy. Můžete se inspirovat celým Reels, nebo vezměte jen hudbu a udělejte na ni své vlastní video. 

Buďte autentický a udělejte si ho podle sebe, podle své značky.Můžete nechat lidi nakouknout do vaší firmy, odkrýt zajímavý recept, zkusit výzvu… To vše v souladu s vaším produktem. Nezapomínejte, že Reels by měly dotvářet identitu vaší značky.

Jak Instagram Reels fungují?

Princip je jednoduchý, Reels mají svůj vlastní kanál s ikonkou filmu, ale dají se vkládat i do klasického feedu, což kvůli zvýšení dosahu určitě doporučuji. Nyní, když víte, co je Instagram Reels, vás nepochybně zajímá, jak tuto funkci použít pro vaši značku nebo firmu. Možností je mnoho. Než se pustíte do vytváření Reels, doporučuji projít si videa vašich oblíbených tvůrců. Získáte tak lepší představu o tom, co funguje, co se vám líbí a co vás inspiruje k tvorbě.

A kolik REELS byste měli vytvořit, aby byl algoritmus spokojený a pro vás to mělo smysl?

Přesnou odpověď vám nedá nikdo, ale na internetu se dočtete, že ideální je 5-6 Reels týdně, aby vás Instagram začal aktivně zobrazovat. Pokud jste si už nějaké to Reels vytvořili, víte, že kvalitní video odpovídající strategii vaše značky můžete tvořit i několik hodin. Takže zvažte svoje možnosti, upravte si to dle sebe, ale rozhodně vaše tvorba by vás měla bavit, přinášet energii, inspiraci a zaujmout vaše sledovatele. To je, oč tu běží.

Podívejme se teď na důvody, proč byste měli na tento trend naskočit.

1. Pomocí Instagram Reels je pro vás snadnější získát nové fanoušky. Zatímco se stories a s pevnými posty v Instagram feedu je dnes bez propagace velmi obtížné oslovit nové uživatele, se zajímavým Instagram Reels se vám to může podařit. Reels vám hlavně pomohou dostat organicky váš účet do světa. Mezi lidi. Tím i prodat vaše produkty či služby. Nejlepší je skloubit váš produkt s aktuálními trendy a představit ho v tomto kanálu zábavnou formou. K úspěchu vám pomůžou hlavně originální nápady, vtipné střihy a vhodně zvolená hudba. V Instagram Reels můžete používat vizuální nebo hlasové filtry a také je možné vtipně reagovat na sekvenci jiného uživatele. Pokud ale chcete působit seriózně, s těmito funkcemi to určitě nepřehánějte. Záleží na tom, v jakém oboru se pohybujete a co fanouškům nabízíte.
2. Instagram tlačí Reels do popředí a ovlivňuje to celkovou visibilitu obsahu. Algoritmus podporuje malé účty, které mohou rychle vyrůst. Začnete tvořit Reels také a svezte se tak na vlně jejich úspěšnosti. Druhou možnosti je, že do tohoto rozjetého vlaku nenastoupíte, ale nemůžete pak očekávat, že vás algoritmus nebude nějak zásadně odměňovat v zobrazování a vaše dosahy můžou časem klesat.
3. Zatím není v Reels rozšířená reklama. Takže s originálními nápady máte šanci prorazit a nesoutěžíte o místo s velkými hráči s obrovskými budgety na reklamu na sítích.  Lidé na Instagramu se na REELS zvykli dívat, je to nové a nečekají zde reklamu. I když funkci reklam v REELS Instagram začal testovat už v dubnu v Austrálii, Brazílii, Německu a Indii. Vypadat budou stejně jako všechny ostatní reklamy v aplikaci – přes celou obrazovku, ve smyčkách, až 30 sekund dlouhé – a objeví se mezi ostatními klipy.

4. Mezi další nesporné výhody patří fakt, že točení REELS vás odliší od konkurence.

Spoustu lidí má blok si stoupnout před kameru a ukázat se publiku. Jedna z otázek, které dostávám je, jestli je nutné tančit na REELS a ukazovat tvář.

Ne, není to nutné, je mnoho způsobů, jak natočit zajímavé REELS.

TIPY pro vás:

👉 Sdílejte fanouškům tipy z oboru. Reels můžete využít pro vzdělávací obsah. Odhalte kousek svého knowhow. Připravte krátký návod. 

👉 Ukažte svůj produkt, jak funguje, co všechno umí… Doporučuji daný produkt “ukázat v akci”. Video řekne víc než pouze fotografie.

👉 Ukažte zákulisí nebo výrobu – jak vzniká váš produkt? Jaký je postup? Kde ho vyrábíte? Jaké materiály nebo suroviny používáte? Kdo jste vy? 

Pátým velmi prostým důvodem, který vychází ze všech dostupných informací je, že teď díky REELS můžete svůj profil posunout na vyšší level. Nebudete potřebovat sponzorovat reklamu pro vysoké dosahy, ale musíte tomu věnovat čas a svoji kreativitu.

Zajímá vás více o Instagram Reels? Rádi byste je zapojili do své komunikace na sociálních sítích, ale nevíte přesně, jak na to? Napište mi, já vám poradím, jak Reels efektivně využít pro váš byznys.

Zdroje, ze kterých jsem čerpala: především moje vlastní zkušenosti Instagram blog a jejich přidružené profily + Twitter, Facebook keynote, Social Media Geek, Theverege.com.

Sdílejte článek