Nina Digi Creative

8 predikcí pro trendy Reels pro rok 2022

Instagram je plný změn a překvapení. Podívejte se na predikce trendů Reels pro rok 2022, ať jste o krok napřed. Krátká videa, zejména Instagram Reels, se letos vážně rozjela. Hlavní výhodou Instagram Reels je snadnější získání nových fanoušků. Je to proto, že Reels jsou nabízeny všem uživatelům Instagramu, nejen těm, kteří vás sledují.

Jedinečný formát pomáhá firmám a tvůrcům šířit se virálním způsobem a podnítit růst velké komunity, což je důvod, proč tolik uživatelů skáče na palubu Reels.

Nevidím žádné známky toho, že by se Reels v roce 2022 zpomalil. Právě naopak jeho síla bude jen větší. Sdílím osm nejlepších předpovědí, co bude trendem v tvorbě Reels v roce 2022.

Předpovědi Instagram Reels pro rok 2022.

Adam Mosseri, generální ředitel Instagramu, nedávno připustil, že Reels jsou v oblasti krátkého videa „stále dost pozadu“ – konkrétně ve srovnání s TikTok. „Máme spoustu prostoru ke zlepšení,“ řekl Mosseri v sérii příběhů na Instagramu.

Díky tomu můžeme v novém roce očekávat velké věci pro Instagram Reels.

mosseri blog

Zde jsou predikce pro rok 2022:

  1. Algoritmus Reels bude pokročilejší.
  2. Reels se stanou hlavní součástí aplikace Instagram.
  3. Reels budou mít samostatnou identitu jako TikTok.
  4. Nové funkce pro úpravy kreativ a interaktivní filtry.
  5. Estetika Instagramových Reels se stane výraznější.
  6. Nové nabídky pro tvůrce.
  7. Kampaně s miniinfluencery.
  8. Nakupování v Reels postoupí na další úroveň.

1. Algoritmus Reels bude pokročilejší

O algoritmu Instagram Reels víme, že poskytuje méně času stráveného na obrazovce nekvalitnímu a viditelně recyklovanému obsahu. Instagram se snaží vyhodnotit, která z Reels videí by vás mohla zajímat a bavit. To se učí na základě vaši předchozí aktivity na platformě. 

Zajímá ho třeba pravděpodobnost, jestli se na dané video budete dívat v celé jeho délce, nebo možnost, že se z něho proklikněte na profil toho, kdo ho vytvořil. Stále však přesně nevíme, jak algoritmus Reels funguje.

Jedna věc, kterou však víme je, že se nezdá být tak pokročilý jako algoritmus TikTok – který dokáže zachytit i ty nejmenší zájmy a poskytnout divákům relevantní obsah. 

Pokud chce Instagram zůstat konkurenceschopný v roce 2022 představuji si, že aplikace to udělá podobně jako TikTok – s větší personalizací a diverzifikací videí, která uživatelům poskytuje.

2. Reels se stanou hlavní součástí aplikace Instagram

Pokud jste si mysleli, že Instagram nemůže integrovat Reels o nic víc, než již mají – zamyslete se znovu! Instagram již z Reels udělal střed domovské stránky – ale sázím na pokročilejší integraci Instagram Reels. 

Vzhledem k tomu, že se Instagram zaměřuje na video, je vysoce pravděpodobné, že  Instagram bude mít na prvním místě Reels.

 To by mohlo znamenat, že když uživatelé otevřou aplikaci Instagram, uvidí nejprve stránku prozkoumat Instagram Reels s možností přepnout na hlavní zdroj. Ve skutečnosti Instagram již začal uvádět celoobrazovkové zobrazení pro Reels na domovském kanálu, podobné tomu, co vidíte při posouvání na TikTok.

IMG_3636
IMG_3637

3. Reels budou mít samostatnou identitu jako TikTok

Na začátku zaznamenaly trendy TikTok přepracované pro Instagram velký úspěch. Říkalo se, že Instagram je tak dva týdny za TikTok a obsah se kopíroval. 

Nyní se Instagram Reels stává méně klonem a více svou vlastní entitou – zejména v typu obsahu, který uživatelé sdílejí. Na TikTok jde o vytváření originálního obsahu, experimentování a vytváření zábavného a vzdělávacího obsahu. Reels na Instagramu ma pořád atmosféru a pěkný vizuál. 

Je pravděpodobné, že značky a tvůrci budou nakonec považovat TikTok a Reels za dvě samostatné platformy s oddělenými obsahovými strategiemi.

Instagram by měl tvůrcům podat pomocní ruku, aby mohl konkurovat anebo aspoň dohnat TikTok. A to mě přivádí k další predikci na rok 2022 a to jsou nové nástroje a funkce pro úpravy Reels.

4. Nové funkce pro úpravy kreativ a interaktivní filtry

Nelze popřít, že TikTok kraluje, pokud jde o funkce pro úpravu videa. V  TikTok můžete ovládat přechody, upravovat jednotlivé klipy a dokonce i barevně upravovat své záběry. Reels mají co dohánět. 

Jednou výhrou, o které se povídá je, že Instagram vydá v roce 2022  schopnost upravovat videoklipy a fotografie v rytmu hudby. Někteří zahraniční uživatelé to již zaznamenali jako test na svých účtech. Říká se, že funkce se nazývá „Dancify“.

Kromě toho očekáváme nárůst interaktivních filtrů spojujících se s prostorem Reels.

Již existuje mnoho filtrů AR (virtuální realita), ale myslím si, že značky v roce 2022 rozšíří používání AR/VR napříč platformou, případně s novými funkcemi AR/VR přijdou. 

Do Reels dorazí i nové funkce, jmenovitě převod textu na řeč a hlasové efekty. Nutno podotknout, že obě vymoženosti jsou již delší dobu populární na konkurenčním TikToku. Oba zvukové nástroje již můžete přímo v aplikaci vyzkoušet.

Další předpověď? V roce 2022 toho bude ještě mnohem víc.

5. Estetika Instagramových Reels se stane výraznější

Pokud jste v poslední době otevřeli aplikaci Instagram, pravděpodobně jste zaznamenali příliv esteticky příjemných Reels. 

Jeden trend vzal svět Reels útokem: předvádění dokonale upravených snímků v dokonalé sekvenci.Instagram Reels má úplně jinou atmosféru než TikTok – je méně chaotický, více vzhledově příjemný. Je to pravděpodobně proto, že uživatelé mají tendenci považovat Reels za rozšíření svého instagramového kanálu. Estetický však není pouze titulní obrázek zdroje – jsou to samotná videa.

Očekává se, že počet uživatelů se v roce 2022 zdvojnásobí. Zejména proto, že se zdá, že uživatelé (a algoritmus) tento typ obsahu upřednostňují. 

Existují dokonce účty určené výhradně k tomu, aby uživatelům pomáhaly upravovat jejich Reels tak, aby byly esteticky příjemné. Ale stejně jako všechno na sociálních sítích, trendy přicházejí a odcházejí s časem – takže se musíte připravit na změnu. Takže i když očekáváme, že estetika Instagram Reels zůstane, nemusí to trvat věčně.

Mohli bychom dokonce začít vidět méně filtrovaný přístup, který se prosazuje do kanálu Reels, podobný tomu, co známe na TikToku. Čas ukáže.

6. Nové nabídky pro tvůrce

Sociální sítě se snaží TikToku konkurovat pomocí snad všech možných cest, proto není zrovna neobvyklé, že schopní tvůrci dostávají odměny za svá krátká videa.

Instagram již začal oslovovat tvůrce pomocí bonusového programu Instagram Reels Play. Bonusy Reels Play umožňují tvůrcům vydělávat peníze přímo z Facebooku a Instagramu za vytváření obsahu. 

V současné době je tento program dostupný pouze pro hrstku tvůrců, takže očekáváme, že jej Instagram v roce 2022 zpřístupní více, ne-li všem, tvůrcům.

Vidíme také rostoucí popularitu nástroje Instagram Collabs na Instagram Reels – zejména proto, že je výhodný pro tvůrce i značky. Pokud nástroj Collab nabere na síle (a pokud Instagram spustí další nástroje pro partnerství s tvůrci a značkami), mohl by to být klíč k odemknutí virálního dosahu pro značky, které se stydí za fotoaparáty.

7. Kampaně s miniinfluencery

Myslím si, že značky se v roce 2022 budou i nadále zbavovat drahých kampaní s obřími influencery a místo toho se rozhodnou pro kampaně s mini a nanoinfluencery, které mají větší důvěru a vyšší míru zapojení než jejich mega protějšky.

Věděli jste že, loni podíl mikro influencerů drasticky vzrostl, protože je firmy stále častěji upřednostňovaly kvůli jejich schopnosti vygenerovat vyšší míru zapojení a také díky cenové dostupnosti.

8. Nakupování v Reels postoupí na další úroveň

Nakupování na Instagram Reels dosáhne v roce 2022 nové úrovně – pro značky i tvůrce.

Už nyní vám Instagram umožňuje “nakupovat” z příspěvků na profilu a ze Stories. V USA dokonce lidé mohou za produkty některých firem přímo zaplatit v aplikaci Instagram, aniž by ji museli opouštět a přejít na stránky konkrétního e-shopu, jako je tomu doposud u nás v Česku.

Pokud tedy provozujete e-shop s fyzickými produkty pro spotřebitelskou základnu, mohl by být pro vás Instagram velmi atraktivní platformou pro podporu vašeho prodeje.

 Za posledních 12 měsíců zaznamenaly funkce elektronického obchodování Instagramu velký facelift, včetně záložky Instagram Shop a možnosti značek a tvůrců označovat produkty na Instagram Reels.

672C8348-9991-425E-A7DB-29FEB25A18D3

Věděli jste že, výzkum předpovídá, že v roce 2022 dosáhne nakupování pomocí živých vysílání v Číně hodnotu 446 miliard dolarů, což by představovalo 15 % celkového online prodeje?! Už nyní Meta v USA experimentuje  s nástroji pro “live streaming shopping”. 

Co myslíte, nakupovat počas živého vysílaní? Můžeme předpokládat, že Instagram bude chtít mít ještě větší počet nákupních nástrojů, které se pomalu začlení do jeho prostředí.

A je to – všechny nejlepší předpovědi Instagram Reels pro rok 2022. Naskočíte v roce 2022 do vlaku Instagram Reels? V to doufám a pokud potřebujete na začátek pomoct… je tady E-book Rosteme s Reels, který vás provede krok po kroku k úspěšné tvorbě Reels pro váš byznys.

náhled e-book

Rozhodli jste se, že to s Reels zkusíte?

Během 90 stran získáte rychlý a praktický pohled na tvorbu Reels. Průvodce vás celou tvorbou i strategii provede krok po kroku.

Speciální akce pro čtenáře tohoto článku:

Zadejte slevový kód trendy2022 a e-book si pořídíte s 30% slevou!


CHCI E-BOOK SE SLEVOU!

Udělejte mi radost a sdílejte článek s ostatními

© 2021 All rights Reserved.


Facebook-f


Linkedin


Instagram