Během května jsme zažili mnoho změn na Instagramu, podívejme se na ty, které nás nejvíc zajímají. Začneme samozřejmě s novinkami o REELS. Instagram se stává TikTokem. Vítejte v éře vertikálního videa podnikatelé a tvůrci. Šéf Instagramu Adam Mosseri před pár měsíci prohlásil, že Instagram už není photosharing app, čímž spustil debatu, kam Instagram spolu s tvůrci a byznysy směřuje. Fotky, texty a galerie (více foto/video za sebou) jdou definitivně do pozadí a nebudou získávat téměř žádné interakce. Pojďme se tedy zaměřit na Reels.
Instagram Reels prochází mnoha změnami a chytrou funkcí bude „šablona-template“. Přes tři tečky si to Reels, které se vám líbí, dáte jako šablonu, nahrajete vlastní foto/videa a automaticky se vám sesynchronizuje hudba, čas, videa. Už jste šablonu využili? Návod najdete tady.
Někteří uživatelé mohou využívat 90 sekundovou délku Reels. Já ji mám už taky a první 90 sekundové video je už na světe. Chcete se podívat? Je tady. Máte možnost natočit delší edukatívní video nebo udělat lepší prezentaci svých služeb. Na Reels si posvícuje i samotný Instagram, který se vyjádřil, že 20% celkového času tráveného na Instagramu tráví lidé díváním Reelsů. Tak na to nezapomínejme a prezentujme sebe a svůj byznys. Krátké video je budoucnost sociálních sítí.
Aktuálně již zveřejnění Reels nemůžete oproti klasickému obsahu v profilu archivovat, ale pouze smazat. Nově testovaná funkce by vám měla umožnit Reels archivovat. Je však nutné myslet na to, že pokud někdo vaše Reels použil pomocí funkce remix, budou jim smazány.
Stejně tak všechny Reels, které použily váš původní zvuk budou ztlumeny (bez zvuku). Na to pochopitelně musíte myslet také vy, jako tvůrci Reels, pokud používáte v Reels neoriginální zvuk.
Instagram testuje formát vertikálního feedu a stories, což znamená, že se úplně bude podobat TikToku, kdy scrollujete palcem zdola nahoru při prohlížení nového obsahu. Nový, plně integrovaný domovský kanál by se zbavil horního panelu Stories a vše by se zobrazilo v atraktivním uživatelském rozhraní na celé obrazovce, kterou lze posouvat prstem. Stories by byly zobrazeny s lištou rámečků ve spodní části displeje, která by naznačovala, že můžete přejetím doleva zobrazit další rámečky se Stories, zatímco videa by místo toho měla lištu průběhu přehrávání.
Vaše highlights (zaarchivované stories) už mnozí můžete proměnit na filmový pás (reels), zde je návod.
Instagram se ubírá směrem vertikálního videa a vizuálů na celou obrazovku chytrého telefonu, nižší preference statických fotek či textů jako reakci na měnící se preference uživatelů skupiny Meta. TikTok se stal trendsetterem a Instagram jen dobíhá trendy, které tato relativně mladá síť udává.
Naším úkolem bude v následujícím období se na tuto změnu připravit a přizpůsobit komunikaci. Podnikatelé, kteří byli zvyklí na určitý standard komunikace, publikování a interakcí na síti musí změnit taktiku. Nestačí dělat, co jste dělali před rokem a doufat, že dosáhnete podobných výsledků. Povede vás to ke zklamání, vyhoření a přesvědčení, že síť nefunguje. Jak na strategii na sítích a efektivní nástroje pro váš byznys si můžeme říct na společném mentoringu. Dělejte věci efektivně a naplánujte si se mnou úvodní konzultaci zdarma. Stačí si zarezervovat úvodní konzultaci zdarma v mém kalendáři.
P.S. Příchod krátkého videa zaznamenaly i ostatní sociální sítě, čili pro vás to znamená, netvoříte videa – není vás vidět!
Reels sada pro váš byznys! Teď ve výhodném spojení E- book Rosteme s Reels jednoduše a Reels content Creator, který vám pomůže s obsahem.
Už nemusíte dlouho vymýšlet jak a jaký Reels natočit. Je pro vás připravených 60 MUST HAVE videí a inspirací. Ušetřete si čas s tvorbou. Koukněte jak Reels sada pomohla jiným podnikatelům. Zde.